Είδαμε το Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;

Είναι τελικά πετυχημένο το αποτέλεσμα του σύγχρονου ανεβάσματος παραστάσεων κλασικού ρεπερτορίου, μέσα από λεπτούς σκηνοθετικούς πειραματισμούς και μια πιο «επίκαιρη γλώσσα»; Στο συγκεκριμένο ανέβασμα του φημισμένου έργου τού βραβευμένου με Πούλιντζερ, Έντουαρτ Άλμπι «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;» από τη ΡΕΟΝ, καλλιτεχνικός διευθυντής της οποίας είναι και ο σκηνοθέτης του έργου Ορέστης Τάτσης, η απάντηση είναι θετική.

Η δυναμική του έργου είναι καθορισμένη, δομημένη γύρω από δύο ζευγάρια που ζουν στο περίκλειστο κοινωνικό περιβάλλον ενός αμερικανικού πανεπιστημίου και συναναστρέφονται ένα βράδυ. Το ώριμο ζευγάρι είναι η Μάρθα και ο Τζωρτζ και το νεότερο είναι η Χάνι: και ο Νικ. Διαχρονικά οι παραστάσεις έχουν χαρακτηριστεί από την ερμηνεία του κύριου ζευγαριού Μάρθας-Τζωρτζ.

Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε στο Από Μηχανής Θέατρο, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση και οπτική του Ορέστη Τάτση, κυρίαρχος πρωταγωνιστής αναδεικνύεται ο Τζωρτζ -τον υποδύεται ο Δημήτρης Ξανθόπουλος-, που κυριαρχεί ακόμα και απλά με την παρουσία του σε όλες τις αντιπαραθέσεις του έργου, ακόμα και όταν το επίκεντρο είναι κάποιος άλλος ήρωας. Ο Δ. Ξανθόπουλος αναπτύσσει όλη τη συναισθηματική γκάμα του ρόλου του και μπαίνει βαθιά σε αυτόν, κάτι που φάνηκε και στο χειροκρότημα του τέλους. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Μάρθα υπολείπεται. Η Ναταλία Στυλιανού φέρνει στη σκηνή μία Μάρθα διαφορετική, που χειρίζεται τον εγκλωβισμό της στην καθημερινότητα τής πανεπιστημιακού συζύγου και τα θρυλικά ξεσπάσματά της με την αυτοπεποίθηση και την αυτογνωσία μιας γυναίκας του 21ου αι.  

Το νεότερο ζευγάρι εμφανίζει μία πιο ισορροπημένη δυναμική. Ο ρόλος της Χάνι, όταν πέφτει στα σωστά «χέρια» είναι αβανταδόρικος, όπως απέδειξαν η Σεμίνα Πανηγυροπούλου που την υποδύεται και οι αβίαστες αντιδράσεις και τα αυθόρμητα γέλια του κοινού. Ο Νικ του Άγγελου Ανδριόπουλου  χαρακτηρίζεται από φυσικότητα. Η λεπτότητα στο παίξιμό του είναι που μας κάνει να αναρωτηθούμε εάν ότι συμβαίνει μπροστά μας είναι αλήθεια ή ψευδαίσθηση.

Στα αξιοσημείωτα της παράστασης η μετάφραση του έργου, που ανήκει στην τιμημένη με το μεγάλο βραβείο Γραμμάτων 2020, ποιήτρια και μεταφράστρια Τζένη Μαστοράκη. Τα πετυχημένα σκηνικά και τα κοστούμια του Κωσταντίνου Ζαμάνη προϊδεάζουν για το συγκρουσιακό περιβάλλον, ενώ η  μουσική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή και ο σχεδιασμός φωτισμών της Μελίνας Μάσχα δημιουργούν το ατμοσφαιρικό κλίμα του ψυχολογικού θρίλερ της παράστασης.

Κριτική Theater Posts – Φραντζέσκα Παπανίκα, Ελένη Χριστοδουλάκη

Photo credits: Theater Posts.

Παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00.

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13 | τηλ. 2105232097.