Είδαμε Το μπουφάν της Χάρλεϋ ή πάλι καλά

Υπάρχουν δύο λόγοι για να δει κανείς την παράσταση «Το μπουφάν της Χάρλεϋ ή πάλι καλά» στο θέατρο Coronet. Πρώτον, για να δει επί σκηνής τον μονόλογο – που έχει χαρακτηριστεί ως “εμβληματικός”- του βραβευμένου θεατρικού συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη  (Το γάλα, Καλιφόρνια Ντρίμιν κ.α.). Δεύτερον, για να δει τη Μαριάννα Τουμασάτου να δοκιμάζεται σε ένα απαιτητικό θεατρικό είδος υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξανδρου Σταύρου.

Η ηρωίδα- ελληνίδα μάνα του Κατσικονούρη που υποδύεται η Μ. Τουμασάτου, για να βρεθεί κοντά στο γιo της και μην έχοντας άλλη επιλογή, αποφασίζει να τον συναντάει και να του μιλάει στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, όταν αυτός φυλάει σκοπιά. Εκείνος εγκλωβισμένος στη στολή του δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο παρά μόνο να την ακούει. Εγκλωβισμένη και εκείνη στη μονότονη και δύσκολη ζωή της, αναζητά την επαφή, την επικοινωνία. Του μιλάει ασταμάτητα όχι μόνο για να τον νουθετήσει, να του κάνει κήρυγμα αλλά για να την καταλάβει, να την δικαιολογήσει, να του ζητήσει συγνώμη. Ένας δυναμικός μονόλογος που ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, στη σκληρότητα και την τρυφερότητα.

Η Μαριάννα Τουμασάτου φέρνει στη σκηνή την εικόνα μιας τραγικής μα δυνατής μάνας, μιας γυναίκας που όλοι μας ξέρουμε, έχουμε δει, έχουμε ακούσει. Με κινήσεις φυσικές και οικίες συναντιέται με την εικόνα της μάνας που όλοι έχουμε στο μυαλό μας. Μιας γυναίκας που κρύβει ένα μικρό κοριτσάκι και μια ζεστή μητρική αγκαλιά μαζί. Είναι αναμενόμενο από τη Μ. Τουμασάτου, μία ηθοποιό που διακρίνεται για το ρεαλιστικό και φυσικό παίξιμο, να καταφέρνει να αποδώσει εξαιρετικά αυτή τη μάνα. Αυτό που πρέπει να σημειωθεί για την προσπάθειά της είναι ότι κατόρθωσε να αγγίξει το δυσκολότερο επίπεδο της ψυχοσύνθεσης της ηρωίδας, δείχνοντας στους θεατές το προστατευτικό κουκούλι μέσα στο οποίο κρύβεται, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την αμείλικτη πραγματικότητα.

Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Σταύρου την πλαισιώνει, την τονίζει και την αγκαλιάζει, όπως θα έκανε και εκείνη στο γιο της. Τα σκηνικά του Ντέιβιντ Νεγρίν είναι έξυπνα και διευρύνουν τη δράση, κρύβοντας και εκπλήξεις για τους θεατές, ενώ ο φωτισμός της Κατερίνας Μαραγκουδάκη λειτουργεί εξαιρετικά συμπληρωματικά. Σε συνδυασμό υποστηρίζουν σε τουλάχιστον δύο κομβικά σημεία την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Η μουσική του Στέφανου Αδάμη τονίζει τις μεταλλαγές των συναισθηματικών εντάσεων.

Κριτική Theater Posts – Φραντζέσκα Παπανίκα, Ελένη Χριστοδουλάκη

Photo credits: Theater Posts.

Παραστάσεις: Δευτέρα 20:00, Τρίτη 21:00.

Θέατρο Coronet: Φρύνης 11, Παγκράτι, 11634 Αθήνα

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: https://www.more.com/theater/to-mpoufan-tis-xarley-tou-basili-katsikonouri-1/