Ο μονόλογος που παρακολουθήσαμε, έχει ως επίκεντρο την Πελαγία, στην οποία αναφέρεται και ο τίτλος της παράστασης, μια εργαζόμενη γυναίκα που η “οικογενειακή παράδοση” και η ανάγκη δεν της επέτρεψαν να ξεφύγει από τη δουλειά και την περιορισμένη κοινωνική ζωή της.
Ο συγγραφέας Αντώνης Τσιπιανίτης Αθερινός («H Πόρνη από πάνω») δείχνει έξυπνα και με χιουμοριστικό τρόπο τον εγκλωβισμό της Πελαγίας στον ρόλο του παρατηρητή του μικρόκοσμου που την περιβάλλει και της καθημερινότητας και την εντύπωση που της έχει δημιουργηθεί, ότι ανήκει στους χαμένους της ζωής, στα «ΟΧΙ» όπως η ίδια αναφέρει. Θαυμάζει και ονειρεύεται να γίνει σαν τις εντυπωσιακές και ανέμελες γυναίκες που δουλεύουν στην εταιρεία, γυναίκες που τις κατατάσσει στα «ΝΑΙ» της ζωής. Ονειρεύεται να ζήσει όπως εκείνες, μία ζωή στρωμένη με ευκολίες.
Το έργο μέσα από συνεχείς και επιτυχημένες μεταπτώσεις από το δράμα στην κωμωδία, δείχνει την πορεία της προς το ΝΑΙ. Μία απόφαση αλλαγής άποψης της ζωής, η ανάληψης ρίσκου και η διάρρηξη της συνήθειας και της επανάληψης, στην οποία φαίνεται τελικά να έχει εγκλωβιστεί η ηρωίδα, αποτελούν τον δρόμο προς μία αναπάντεχη ευκαιρία και αλλαγή.
Ο Αντώνης Παπαηλίας ενσαρκώνει την Πελαγία με μία αξιοσημείωτη ερμηνεία. Το έντονο συναισθηματικό του παίξιμο, με τις εναλλαγές χαράς λύπης, ο γρήγορος και άμεσος λόγος του, ζωντανεύουν με φυσικότητα τις έξυπνες και λειτουργικές ατάκες του κειμένου. Η ζυγιασμένη σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου κάνει απολύτως κατανοητή στον θεατή την αίσθηση της έντονης επίδρασης της ιδιότητας καθαρίστριας στην προσωπικότητα της ηρωίδας, γεγονός που προσφέρει στην ερμηνεία το απαιτούμενο βάθος, ώστε το έργο που παρακολουθούμε να μην εξαντλείται σε μία “απλή” δραματική κωμωδία.
Τα σκηνικά του Ντέιβιντ Νεγρίν, τα κοστούμια της Νόρας Ποντίκη, ο φωτισμός και μουσική (επιμέλεια του σκηνοθέτη) δρουν επικουρικά τόσο στις συνεχείς συναισθηματικές μεταπτώσεις της ηρωίδας, όσο και στις μεταπτώσεις από το δράμα στην κωμωδία ακολουθώντας τον ρυθμό του κειμένου. Ιδιαίτερη μνεία στο styling (Μιχάλης Τσούκας, Μάριος Κυπριώτης) και στο μακιγιάζ (Παναγιώτης Πάντος).
Κριτική Theater Posts – Φραντζέσκα Παπανίκα, Ελένη Χριστοδουλάκη
Photo credits: Theater Posts.
Θέατρο Coronet: Φρύνης 11, Παγκράτι, 11634 Αθήνα. Ημέρες & ώρες παραστάσεων: κάθε Τετάρτη στις 20:00. Προπώληση: more.com

