Η Μαρία Πρωτόπαππα αποδεικνύει για μια ακόμα φόρα την καλλιτεχνική της βαρύτητα ως σκηνοθέτης. Στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, μαζί με την Ελένη Σπετσιώτη στη μετάφραση και την απόδοση του κειμένου, καταφέρνει να τοποθετήσει το εμβληματικό θεατρικό κείμενο του Λόρκα Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα σε μια άμεση συνομιλία με το σήμερα. Μια παράσταση που μεταφέρει στο απόλυτο (αν και σε διασκευή) τα πρωταρχικά ερωτήματα του συγγραφέα. Πολύ ενδιαφέρουσα η σκοτεινή ατμόσφαιρα που παρουσιάζεται από τα σκηνικά και τα κοστούμια της Εύας Νάθενα. Εξυπηρετούν λειτουργικά το ύφος της σκηνοθεσίας που θέλει να προβάλλει η Πρωτόπαπα. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, γεμάτη σκοτεινές εικόνες πυροδοτείται από τους φωτισμούς της Βαλεντίνας Ταμιωλάκη και πλαισιώνεται από την ταιριαστή μουσική του Φώτη Σιώτα.
Καθηλωτικός ο Χρήστος Στέργιογλου χωρίς υπερβολές χρησιμοποιώντας μόνο το σώμα και τη φωνή προβάλλει την αντρική πλευρά της Μπερνάρντα Άλμπα που συμβολίζει την εξουσία. Ακολουθεί αλλά δεν υπολείπεται ο Δημήτρης Μαργαρίτης στο ρόλο της μεγάλης κόρης Ανγκούστιας που μέσα από την εξουσία που της δίνει το χρήμα, εμφανίζει την αρσενική της πλευρά.
Η εύθραυστη φιγούρα της μικρής κόρης Αδέλα υπηρετείται εξαιρετικά από τη Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη. Παράλληλα, το σωματικό παίξιμο της (κίνηση: Μαργαρίτα Τρίκκα) ενισχύει το εικαστικό δρώμενο που θέλει να δώσει η Πρωτόπαππα με τη σκηνοθεσία της. Η Κατερίνα Φωτιάδη ως Μαρτύριο ξεχωρίζει για το εσωτερικό της παίξιμο. Στους ρόλους των Μαγδαλένα και Αμέλια, η Ελένη Σπετσιώτη και η Ευγενία Αποστόλου. Μέσα από την ερμηνεία τους απεικονίζεται στην ολότητά της η θεώρηση της γυναικείας μοίρας, της πατριαρχικής οπτικής και της θέσης της γυναίκας στο σύμπαν του Λόρκα. Η Άννα Καλαϊτζίδου, ως οικονόμος, με την κυριαρχική εμφάνισή της, λειτουργεί ως εσωτερική φωνή της Μπερνάρντα Άλμπα, που ουσιαστικά τη μετατοπίζει στη συνειδητότητα.
Είναι μία παράσταση που της αρμόζει να την υποδεχτεί το κοινό με ανοιχτό μυαλό και ανοιχτή αγκαλιά, γιατί είναι μία παράσταση που αξίζει την προσοχή μας σε ένα σήμερα, που θέματα όπως η θέση της γυναίκας, η λαιμαργία για δύναμη, χρήμα και εξουσία, φαντάζουν πιο επίκαιρα από ποτέ.
Κριτική Theater Posts – Φραντζέσκα Παπανίκα, Ελένη Χριστοδουλάκη
Photo credits: Theater Posts.
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν-Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη έως Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 19.00.
Προπώληση: more.com

