Είδαμε στο υπέροχα ανακαινισμένο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης την παράσταση Φθινοπωρινή Ιστορία του Α. Αρμπούζωφ, με τους καταπληκτικούς Πέμη Ζούνη και Σταύρο Ζαλμά, σε σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη.
Η Φθινοπωρινή Ιστορία είναι μια ιστορία αγάπης, μία ιστορία όπου ο έρωτας ξεπερνάει τον φόβο και την ανασφάλεια. Ο Α. Αρμπούζωφ απελευθερώνει τους ήρωες του από τον φόβο του διαφορετικού, του ξένου. Τους απελευθερώνει από ηλικία, ταξικά και χρονικά πλαίσια. Από την ίδια τους την προϊστορία που με τόσο πάθος κουβαλούν για χρόνια. Τη χρησιμοποιούν για να πλάσουν το μικρό στεγανό κουτί τους, για να επιβιώσουν, όχι να ζήσουν. Η συνάντηση τους όμως αναταράσσει τα ήσυχα νερά της ασφάλειας.
Το κείμενο διατρέχεται από συνεχείς εναλλαγές χιούμορ και συγκίνησης. Δεν μπορείς παρά να αγαπήσεις τους ήρωες, όσο παράταιροι και να φαντάζουν -κατά βάση κρύβουν κομμάτια και στιγμές από όλους μας. Δύο φαινομενικά πολύ διαφορετικοί άνθρωποι γνωρίζονται τυχαία ένα φθινόπωρο, αγαπιούνται και ζουν μέσα μας στο διηνεκές.
Η θεατρική χημεία του εξαιρετικού διδύμου Ζούνη-Ζαλμά, απαραίτητη για την συγκεκριμένη παράσταση, όχι μόνο είναι λειτουργική αλλά ξεπερνάει και τα όρια του αναμενόμενου. Η Πέμη Ζούνη στο ρόλο της πρώην ηθοποιού Λύντια-Βασίλιεβνα σκιαγραφεί με πολύ λεπτές γραμμές την ηρωίδα της, δεν την αφήνει ούτε σε μια στιγμή να περάσει στα όρια της καρικατούρας. Αγκαλιάζει και ζωντανεύει την ηρωίδα της με απόλυτα φυσικό τρόπο, χωρίς υπερβολές. Να σημειωθεί ότι η σκηνή που καλείται να κάνει το νούμερο της ηθοποιού-ηρωίδας της είναι μοναδική, σου έρχεται να χειροκροτήσεις ακόμα και αν ξέρεις ότι είναι νούμερο μέσα στο νούμερο.
Ο Σταύρος Ζαλμάς δίνει ζωή στο ρόλο του άκαμπτου γιατρού Ροντιόν Νικολάγεβιτς. Ένας δύσκολος αλλά κατά βάση συμπαθής ήρωας· η λείανση του χαρακτήρα στη διάρκεια του έργου δίνεται με αριστοτεχνικό τρόπο από τον Ζαλμά. Ο αγέλαστος και στριφνός γιατρός της αρχής γίνεται με μοναδικό τρόπο ένας ευτυχισμένος χαμογελαστός άνθρωπος, που χορεύει κλακέτες στη βροχή.
Στη σκηνή εμφανίζεται μαζί τους παίζοντας ζωντανά τρομπέτα Στέφανος Δαφνής. Η μουσική του συνοδεύει και στηρίζει την συγκινητική αυτή Φθινοπωρινή Ιστορία.
Η σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να φέρει την Φθινοπωρινή Ιστορία στο σήμερα, να την κάνει να αφορά. Είναι μία σκηνοθεσία χωρίς υπερβολές και φανφάρες, μία σκηνοθεσία που ενώ καταλαβαίνεις ότι υπάρχει είναι εκεί, δεν τη “βλέπεις”. Τα σκηνικά και τα κοστούμια από Γιώργο Λυντζέρη εξυπηρετούν στο απολυτό την σκηνοθεσία της Πεφάνη, κάνοντας το έργο άχρονο και σύγχρονο ταυτόχρονα. Μοναδική και η μουσική του Μάνου Αντωνιάδη ντύνει με συγκίνηση και αγάπη αυτή την Φθινοπωρινή Ιστορία.
Κριτική Theater Posts-Φραντζέσκα Παπανίκα, Ελένη Χριστοδουλάκη
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 από 11 Νοέμβριου 2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ Κυψέλης 54, Αθήνα
Προπώληση more.
Photo credits: Theater Posts.

